Op 1 februari om 16.00 uur organiseerde VERAS een online vervolgbijeenkomst over de sloopmelding in Omgevingsloket DSO. Ruim 50 leden van VERAS logden in, stelden hun vragen en deelden hun ervaringen.
Op 11 januari hebben we tijdens de eerste bijeenkomst over dit onderwerp de stappen laten zien die je doorloopt bij een sloopmelding, asbestmelding en melding mobiel breken en eerste ervaringen gedeeld. Er waren toen veel vragen en opmerkingen. Uit een snelle peiling onder de deelnemers bleek dat er behoefte was aan een vervolgbijeenkomst.
Tijdens de vervolgbijeenkomst op 1 februari zijn meer inhoudelijke vragen gesteld en zijn met name de ervaringen met de Omgevingsdiensten en de koppeling met LAVS uitvoerig aan bod gekomen. Deze ervaringen en vragen neemt VERAS mee in de contacten met DSO, het ministerie van BZK en met ODNL.
De twee bijeenkomsten waren erg nuttig en hebben veel goede input opgeleverd. Een derde bijeenkomst is op dit moment niet nodig, maar VERAS roept alle leden op om eventuele knelpunten te blijven melden.