Sinds 1 januari 2024 is de Omgevingswet van kracht en moeten de sloop- /asbestmelding en de melding mobiel breken ingediend worden via het Omgevingsloket DSO. Om haar leden en donateurs nader te informeren over de werkwijze van deze meldingen in het DSO en om de eerste ervaringen te delen organiseerde VERAS op 11 januari jl. een online inloopbijeenkomst.
Tijdens de bijeenkomst zijn we aan de slag gegaan met het indienen van een sloopmelding, een asbestmelding en een melding mobiel breken. Hoe werkt het? Welke stappen doorloop je en waar zitten de verschillen ten opzichte van het voormalige OLO? Hoe is de koppeling met LAVS gemaakt en werkt dat goed? De ruim 60 aanwezige deelnemers hadden goede vragen en opmerkingen. Sommigen hadden inmiddels al een sloopmelding ingediend en deelden hun ervaringen en verbeterpunten. VERAS heeft alle vragen, opmerkingen en verbeterpunten genoteerd en neemt deze mee in het overleg dat op korte termijn gepland staat met DSO.
Het werd een interessante en nuttige bijeenkomst. Een korte peiling onder de aanwezige deelnemers wees uit dat er behoefte is aan een vervolg. Op donderdag 1 februari a.s. om 16.00 uur organiseert VERAS daarom nog een online inloopbijeenkomst. Leden en donateurs ontvangen hierover per e-mail bericht met een deelnamelink.